FANDOM

Diablo
Diablo1
Editovat

Diablo je prvním dílem nyní již kultovní série pod stejným jménem od firmy Blizzard Entertainment. Hra byla vydána v roce 1996 a sklidila velký úspěch. V roce 1997 byl také vydán datadisk Hellfire společností Sierra On-Line (Dnes již pod jménem Sierra Entertainment). Diablo je RPG (Role Playing Game) hra v žánru Fantasy. Odehrává se ve vesnici Tristram a v labyrintu pod vesnicí. Hra je v 2D v izometrickém pohledu a jde z ní cítit kouzlo postarší grafiky v rozlišení 640x480 pixelů.

PříběhEditovat

Po té co král Leoric z království Khanduras zemřel pod rukou samotného Diabla a vesnice Tristram ve které sám král Leoric žil upadá do chaosu, vy dostáváte pod ruku svého hrdinu který má za úkol projít labyrintem a zničit neznámé zlo na jeho spodku.

PostavyEditovat

V Diablu si můžete vybrat ze tří různých tříd postavy a to válečník (warrior), zlodějka (rogue) a kouzelník (sorcerer). Každá z těchto tří postav je zaměřená na jiný styl souboje a používá jinačí zbraně. V datadisku Hellfire byli přidány 3 nové třídy: Mnich (monk), bard a barbar (Barbarian)

VálečníkEditovat

Warrior
Válečník (warrior) je postava zaměřena na hrubou sílu. Používá zejména zbraně na kontaktní soubor (Dýky, Meče, Sekery, Palcáty). Za válečníka se doporučuje zaměřit se na sílu (strength) a vitalitu (vitality) a hlavně nepřidávat body do magie, protože válečníci nikdy dobří kouzelníci nebyli a ani nebudou.
Editovat

ZlodějkaEditovat

Zlodějka (rogue), narozdíl od válečníka je zaměřena na boj z dálky pomocí luků a kuší. Hlavní taktika zlodějky

Flavie

je utíkat před nepřáteli a střílet z dálky. Doporučuje se přidávat do obratnosti (dexterity) a síly (strength), ale není špatný nápad naučit se s ní kouzla jako Fire wall, nebo Guardian pokud je obklíčena a nezbývá nic jiného než kouzlit.

KouzelníkEditovat

Kouzelník (sorceror) je postava zřejmě nejsložitější. bojuje podobným způsobem jako zlodějka jen s tím rozdílem že místo šípů střílí ohnivé koule a blesky. 

(neni hotovo)